Wykład
- Rola i zadania układów zasilania silników spalinowych.
- Proces tworzenia mieszanki paliwowo-powietrznej w silnikach samochodowych.
- Wymagania stawiane układom zasilania silników samochodowych.
- Rodzaje i budowa układów dolotowych silników samochodowych.
- Filtracja powietrza, rodzaje i budowa samochodowych filtrów powietrza.
- Układy zasilania silników o zapłonie iskrowym - kryteria podziału i klasyfikacja.
- Układy wtrysku benzyny silników o zapłonie iskrowym.
- Rodzaje, budowa i działanie układów zasilania gazem silników samochodowych.
- Układy zasilania silników o zapłonie samoczynnym - kryteria podziału i klasyfikacja.
- Wysokociśnieniowe systemy wtrysku paliwa.
- Rodzaje i budowa pomp wysokiego ciśnienia.
- Rodzaje i budowa wtryskiwaczy.
- Rodzaje i budowa pompowtryskiwaczy.
- Diagnozowanie układów wtryskowych.
- Alternatywne źródła napędu pojazdów samochodowych.
Laboratorium
- Organizacja laboratorium oraz stanowiskowe szkolenie BHP.
- Pomiar wydatku zasilającej pompy paliwa.
- Wyznaczanie charakterystyki czujników ciśnienia bezwzględnego powietrza.
- Wyznaczanie charakterystyki przepływomierza powietrza.
- Diagnostyka układu wtryskowego za pomocą interfejsu diagnostycznego.
- Ocena parametrów piezoelektrycznego wtryskiwacza układu GDI.
- Wyznaczanie charakterystyki czujnika ciśnienia paliwa układu Common Rail.
- Badanie zaworu wysokiego ciśnienia.
- Badanie pompy wysokiego z odłączaną sekcją tłoczącą i zaworem wysokiego ciśnienia (DRV).
- Ocena parametrów elektromagnetycznego wtryskiwacza układu Common Rail.
- Ocena parametrów pompy wysokiego z zaworem dozującym (ZME).
- Ocena parametrów piezoelektrycznego wtryskiwacza układu Common Rail.
- Pomiar i analiza przebiegów szybkozmiennych w układzie Common Rail.
- Pomiar i analiza sygnałów sterujących wtryskiwaczami piezo układu Common Rail.
- Zaliczenie laboratorium.